Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Tristan och Isolde, tredje och sista inlägget.

Av Alen Imsirovic - 24 mars 2009 09:09

Hejsan,


Jag har nu läst ut boken och jag håller fortfarande fast vid min mening, att den inte var i min smak och jag tyckte inte den var särskilt intressant, tvärtom den var tråkig att läsa igenom.


Konungen Marc ska föreställa den onda i boken, och beskrivs hela tiden som ondskefull osv. Men själv så tycker jag inte att han är så där jätte ond, visst han försöker ju förstöra Tristan och Isoldes relation hela tiden men man kan ändå förstå hans reaktioner till en viss gräns. Han kanske går över den gränsen ett par gånger men jag tycker inte att han är "djävulen" precis.


Tristan kunde ha sagt och uttryckt sina känslor tidigare så hade de sluppit hålla på, men det är väl meningen för att få en "intressant" story.


Slutet är lite drastiskt, det slutar så direkt utan någon riktig förklaring.. Jag tycker att författaren kunde ha varit lite mer tydlig när det gäller slutet, känns lite som att han bestämde sig för att nu ska jag avsluta boken och gjorde då ett kort avslut.


Boken i helhet var inte något att hurra för, visst den hade intressanta delar i sig, men det återkom för ofta så tillslut tröttnade man bara på det. Inte en bok som jag gillade, kunde varit bättre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alen Imsirovic - 24 mars 2009 09:45

  Jag har läst ut Joseph Bèdiers bok, Tristan och Isolde som är en kärlekshistoria och utspelar sig i medeltida Europa. Det förekommer även mycket sorg i boken tillsammans med drakar, kungariken och magiska drycker.   Man får hela tiden följa Trista...

Av Alen Imsirovic - 24 mars 2009 08:58

Hej,   Jag har nu läst lite mer än halva boken och måste säga att den inte har förändrats ett dugg. Fortfarande lika tråkig och det händer inte så mycket i boken men språket har man börjat vänja sig vid, vilket är ett litet plus.   Jag ser ingen intr...

Av Alen Imsirovic - 24 mars 2009 08:30

Hej, jag har nu läst ett stycke ur Tristan och Isolde.   Jag har nu läst en liten bit in i boken och den var ungefär som jag hade väntat mig att den skulle vara. Det första jag vill kommentera är språket i boken, det är ganska annorlunda om man jämfö...

Av Alen Imsirovic - 24 mars 2009 08:27

Hej, jag har precis gjort en blogg och ska börja skriva om tristan och isolde!  //Alen Imsirovic ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards